Perlantikan Pengawas Sekolah

Isnin 25 jan 2010 - Bertempat ditapak perhimpunan SKPHT, satu majlis perlantikan pengawas sekolah, pengawas pusat sumber dan ketua darjah telah dilangsungkan semasa perhimpunan mingguan pagi ini. Seramai kira-kira 25 orang pengawas sekolah, 25 orang pengawas PSS dan 7 orang ketua darjah telah mengangkat sumpah dihadapan guru besar , guru-guru dan murid-murid SKPHT mengaku akan bertanggungjawab untuk melaksanakan tugas yang telah diamanahkan dengan sepenuh hati.

Ikrar jangan hanya di mulut. Laksanakan apa yang telah diikrarkan ..

Guru Besar iaitu Pn Hjh Hayati Bt Samsudin dalam ucapannya mengucapkan tahniah atas perlantikan tersebut dan berharap mereka yang telah dilantik dapat menjalankan tugas dengan penuh bertanggungjawab sebagaimana dalam lafaz ikrar yang telah dilafazkan tadi. Menurutnya lagi tugas sebagai pengawas sekolah, pengawas PSS atau ketua darjah bukanlah semudah yang disangka. Mereka perlu tabah dalam menjalankan tugas disamping tidak mengabaikan pelajaran. Mereka yang terpilih perlulah membuktikan keunggulan dalam pelajaran dan kepimpinan dan sentiasa menjadi contoh kepada murid yang lain.


Mohd Naim Najmi selaku ketua murid mengetuai bacaan ikrar

Pada sesi 2010 ini Muhd Naim Najmi B Mohd Salji telah dilantik menjadi ketua murid dan Muhd Nabil Hakim B Mohd Kamal selaku penolong ketua murid. Dalam majlis ini Mohd Naim Najmi telah mengetuai bacaan ikrar untuk menjalankan tugas yang telah diamanahkan.
Semoga mereka yang telah diamanahkan dapat menjalankan tugas dengan penuh tanggungjawab dengan bimbingan para guru. Para guru perlulah sentiasa memberikan tunjuk ajar kepada para pengawas bagaimana untuk menjadi seorang pemimpin yang baik.

0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.