Merentas Desa 2010

Acara merentas desa telah selesai dijalankan pada hari jumaat 29 jan 2010. Pada jam 7.30 pagi semua murid berkumpul di padang sekolah untuk mendengar taklimat yang disampaikan oleh En Tarmizi (PK Kokurikulum) dan En Farizal (Setiausaha Sukan) mengenai peraturan dan kutipan mata bagi setiap kategori. Perkara utama yang ditekankan dalam taklimat tersebut adalah mengenai aspek keselamatan.

Para peserta sedang mendengar taklimat

Para pegawai bersiap sedia untuk ke chek point masing-masing

Semua murid diwajibkan memakai kasut sukan dan dilarang berkaki ayam semasa merentas desa kerana boleh mendatangkan kecederaan seperti terpijak kaca dan sebagainya. Selepas taklimat semua murid menjalankan aktiviti senaman ringan atau regangan untuk memanaskan badan.
Pulun kuning ... pulun

Ada 3 jarak jauh yang telah ditetapkan mengikut kategori A, B dan C. Kategori A dilepaskan dahulu dan diikuti oleh kategori B dan C. Anggaran jarak yang dilalui oleh peserta kategori C ialah 2 .5 km , kategori B sejauh 3.5 km dan kategori A sejauh 4.5 km.
Ini seorang lagi peserta rumah kuning ... macam mana kuning boleh dapat mata ciput ?
Acara selesai sekitar jam 10.30 pagi. Selepas itu semua murid berehat di kantin sekolah. Majlis penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh guru besar SKPHT iaitu Pn Hjh Hayati Bt Samsudin pada jam 11.30 pagi dan majlis selesai jam 12.00 tengah hari.

Kategori lelaki A - Johan Biru Naib Johan Hijau dan Ketiga Merah

Pada tahun ini rumah hijau telah mengungguli acara merentas desa ini dengan memungut sebanyak 98 mata, diikuti oleh rumah biru dengan 92 mata, manakala rumah merah ditempat ketiga dan kuning keempat. Sekalung tahniah kepada PK Kokurikulum, Setiausaha sukan dan semua guru atas kerjasama yang diberikan sehingg aktiviti yang dirancang dapat berjalan lancar.

Guru Besar sedang menyampaika hadiah kepada salah seorang pemenang dari kategori C

0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.