Penghayatan Aidil Adha

Rasanya ini adalah acara yang terakhir bagi tahun 2009 ini. Hari ini jumaat 20 Nov 2009 merupakan hari terakhir sesi persekolahan 2009. Panitia Pendidikan Islam telah melaksanakan satu program yang dinamakan 'Program penghayatan Aidil Adha'. Seawal jam 8.30 pagi semua murid berkumpul di dewan untuk mengikuti satu ceramah khas berkaitan dengan Adil Adha, peristiwa Qurban dan ibadah haji dan yang berkaitan dengannya.

Penceramah undangan ... Tn Hj Muhd Yazid B Rumbali

En Shahrim selaku pengacara majlis sedang menyampaikan ucapan aluan

Pihak sekolah telah menjemput Ustaz Tn Haji Muhd Yazid B Rumbali iaitu seorag guru j-QAF dari SK Teluk Medan, Bagan Serai, Perak untuk menyampaikan ceramah. Beliau merupakan seorang lulusan universiti Al-Azhar mesir. Beliau telah menggunakan kemairan ict dalam menyampaikan ceramahnya dimana ianya lebih menarik tumpuan dan minat murid.

Guru Besar ( Pn Hjh Hayati Bt Shamsudin) sedang menyampaikan ucapan

Banyak perkara yang disampaikan berkaitan sejarah qurban dan ibadah yang berkaitan dengan Aidil Adha seperti ibadah haji. Tahniah kepada semua warga SKPHT yang bekerjasama dalam menjayakan acara ini. Semoga kita semua mendapat keampunan dan keberkatan dari Allah SWT.
Tn Hj Yazid sedang menyampaikan ceramah dengan penuh bersemangat

Terima kasih daun keladi ... penceramah menerima cenderahati dari guru besar

0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.