Hari Anugerah Kecemerlangan


Hari Anugerah Kecemerlangan 2009 telah memperlihatkan semangat berpasukan yang ditunjukkan oleh semua warga SKPHT tanpa mengira status pangkat dan bidang tugas. Sebelum berlagsungnya majlis tersebut semua warga SKPHT telah melaksanakan apa 'yang patut' tanpa mengira bidang tugas dan status pangkat. Baik guru besar atau penolong kanan, apatah lagi guru biasa dan pekerja, semuanya menyinsing lengan bekerjasama bagi memastikan majlis yang bakal dilaksanakan berjalan lancar.


Tidak seperti di sesetengah sekolah yang kebanyakannya hanya melakukan tugas mengikut bidang yang telah diarahkan. Ada juga yang hanya duduk di bilik guru , buat tak tahu sahaja . Pentadbir pulak hanya memerhati dari jauh. Guru-guru yang lain pulak ... 'hang ...hang ... aku... aku'. Masig-masing bekerja dengan rasa terpaksa, ikhlas jauh sekali. Begitulah yang berlaku dikebanyakan sekolah apabila pentadbir tidak tahu menghargai pekerja dibawahnya. Biasanya keadaan ini berlaku disekolah yang pentadbirnya jenis ego dan tidak mahu menerima pandangan orang lain.


Keadaan ini amat berlainan sekali di SKPHT. Sudah menjadi tradisi, semua warga baik yang baru atau yang lama, tua mahu pun muda, pentadbir atau guru biasa mahupun pekerja semuanya akan turun padang dengan penuh rasa tanggugjawab tanpa disuruh. Guru Besar dan penolong kanan yang banyak meyinsing lengan nampaknya. Mereka pulak mudah menerima cadangan dan pandangan guru. Akhirnya majlis hari anugerah kecemerlangan yang berlangsung pada 17 Nov 2009 jam 2.30 petang hari selasa dapat berjalan dengan lancar.


Majlis tersebut disempurnakan oleh wakil PPD iaitu pagawai khas bahagian pencegahan dadah Tn Hj Zainuddin b Hj Nopiah. Dalam ucapannya beliau menekankan betapa pentingnya didikan agama tehadap anak-anak , kerana agama akan menjadi landasan kehidupan mereka di dunia untuk hidup berbahagia di akhirat kelak. Majlis berakhir jam 4.30 petang.




0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.