Menziarahi Bekas Guru Besar

Kati, Kuala Kangsar, Ahad 1 Okt 2009 - Selepas kenduri di rumah Cikgu Nasir, seramai 9 orang guru dari SKPHT telah bertolak ke kampung Kati iaitu di Kuala Kangsar dengan manaiki 4 buah kereta untuk menziarahi bekas guru besar SKPHT sesi 2007/2008 iaitu Tn Hj Kamarudin B Mahayudin yang sedang sakit. Kami tiba dirumah beliau sekitar jam 3.00 petang.

Beliau kini mengalami sakit barah. Sewaktu kami menemui beliau, keadaannya begitu uzur dan sudah tidak dapat melihat dan mengenali kami lagi. Menitis air mata kami apabila melihat keadaan beliau terutama apabila mengenangkan kebaikan beliau kepada kami semua. Begitu bayak jasa beliau di SKPHT. Saya masih terbayang bagaimana beliau sendiri mengecat surau dan membaiki paip air di tempat wudhuk yang bocor. Beliau telah menaik taraf surau dengan membina tempat wuduk yang selesa untu lelaki dan perempuan. Semoga Allah menyembuhkan penyakitnya dengan seberapa segera dan dapat berkihdmat seperti biasa.

Beliau kini sedang bertugas sebagai guru besar di SK Bendang kering, Kuala Kangsar dan akan pencen pada tahun hadapan iaitu tahun 2010.

0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.