Banjir di Kerian semakin buruk


Bagan Serai 15 Nov. - Keadaan banjir di Perak bertambah buruk dengan Kerian menjadi daerah terbaru dilanda banjir dengan seramai 450 orang dipindahkan ke tiga buah pusat permindahan.

Ketua Polis Daerah Kerian, Supt Mat Fauzi Nayan berkata, mereka yang dipindahkan terdiri 116 buah keluarga dari Kampung Changkat Lobak, Kampung Selekoh, Kampung Beriah, Parit Simpang Empat dan Parit Simpang Lima dan Kampung Matang Tengah.

Mereka dipindahkan sejak pukul 8 pagi ini berikutan air dari kolam Bukit Merah dan empangan melimpah berikutan hujan lebat sejak empat hari lepas menyebabkan kampung berkenaan ditenggelami air sedalam lebih satu meter, katanya ketika dihubungi hari ini.

Katanya Jalan Alor Pongsu-Selama di Km13 hingga Km17 ditutup kepada semua kenderaan.

Sementara itu, sebanyak 72 mangsa banjir di daerah Larut Matang dan Selama masih berada di pusat pemindahan.

— BERNAMA

0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.