Majlis Membaca Yaasin UPSR Perdana

Jumaat 4 Ogos 2009, Majlis membaca Yaasin UPSR Perdana telah diadakan di dewan peperiksaan SKPHT bermula jam 8.00 pagi. Sebelum ini pada setiap pagi jumaat majlis membaca Yaasin hanya diadakan di surau SKPHT bersama guru Pendidikan Islam dan beberapa orang guru yang berkelapangan. Majlis pada pagi ini disertai oleh semua guru SKPHT. Walaubagaimanapun majlis ini tidak dapat dsertai oleh ibubapa pelajar atas arahan PPD kerana wabak H1N1 yang sedang melanda sekarang.

Majlis diketuai oleh Tn Hj Mohamad Khairuddin (Guru Pen Islam) selaku khalifah dan doa dibacakan oleh En Mohd Nasir B Hj Samsuri (Guru Cemerlang B.Melayu).

Pada tahun 2008 majlis diadakan sebelum berbuka puasa . Selepas itu majlis diteruskan dengan berbuka puasa, solat maghib, isyak dan solat tarawih pada waktu malam bersama ibubapa. Memandangkan wabak H1N1 dan arahan PPD maka majlis seperti tahun-tahun sebelumnya tidak dapat dijalankan.
Walaubagaimanapun majlis pagi tadi tetap berjalan lancar. Semoga segala hajat dimakbulkan oleh Allah , Amin.






1 ulasan:

Murid Tua,  05 September, 2009 15:25  

Buat lah apa yang patut. Allah sentiasa mendengar hajat hambanya. Semoga hajat warga sek ini diperkenankan Allah, Aameen

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.