Hari Akademik

Sabtu 27 Jun 2009 merupakan hari persekolahan menggantikan cuti hari raya yang bakal menjelang tiba. Seluruh negara bersekolah pada hari tersebut. SKPHT telah mengadakan Hari Akademik pada hari tersebut dimana ibu bapa atau penjaga murid diminta hadir kesekolah untuk menandatangani kad kemajuan pelajar. Pada hari tersebut kedatanga ibu bapa adalah diluar jangkaan dimana boleh dikatakan 97 peratus ibu bapa telah hadir untuk menandatangani kad kemajuan pelajar tersebut. Kesempatan ini diambil oleh ibu bapa atau penjaga pelajar untuk mengetahui keadaan anak mereka semasa di sekolah.
Peluang untuk berbincang dengan guru kelas dan guru mata pelajaran digunakan sepenuhnya oleh ibu bapa pelajar. Melalui perbincangan tersebut dapatlah ibu bapa " idea " atau buah fikian untuk meningkatkan lagi kemajuan anak mereka dalam pelajaran dan disiplin.
Para guru telah menceritakan perilaku anak mereka semasa di sekolah tanpa berselindung supaya mereka mengetahui keadaan sebenar anak mereka semasa belajar, bergaul dan sebagainya. Kebanyakan ib bapa di sini berfikiran terbuka dan memberikan kepercayaan sepenuhnya kepada guru untuk mendidik anak-anak mereka.


0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.