Program di ambang Ramadhan

Jumaat 21 Ogos 2009 , Sempena kedatangan 1 ramadhan esok hari, Panitia Pendidikan Islam SKPHT telah menganjurkan satu aktiviti yang dinamakan "Program di ambang Ramadhan". Aktiviti yg dilaksanakan bertujuan untuk memberikan pendedahan mengenai ibadah puasa ramadhan dan mewjudkan suasana beribadah atau suasana ramadhan itu sendiri. Sesungguhnya apabila tiba bulan ramadhan maka dibukalah pintu-pintu syurga seluas-luasnya di ditutup pintu-pintu neraka serapat-rapatnya serta dibelenggu para syaitan.

Para pelajar telah diberi pendedahan mengenai ibadah puasa dan kelebihan ramadhan oleh Ust Ahmad Sufi B Hj Ishak iaitu guru j-QAF di sekolah ini. Selesai ceramah diteruskan pula dengan acara kuiz. Murid yang berjaya menjawab soalan kuiz diberikan hadiah sebatang pencil dan pemadam. Acara kuiz telah menimbulkan sedikit kontroversi ... Nasib baik jam dah 12.05 tengah hari, kalau tak .. tak tahulah saya apa akan terjadi. Semoga program yang telah dilaksanakan mendapat keberkatan dari Allah swt. Selamat Berpuasa.




0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.