Kem Bestari Solat Tahun 1 dan 2

Sabtu 17 Apr - Unit j-qaf SKPHT telah melaksanakan Kem Bestari Solat untuk murid-murid Tahun 1 dan 2. Semua murid Tahun 1 dan 2 telah hadir dengan penuh bersemangat sejak jam 7.30 pagi. Aktiviti dimulakan dengan mengambil kedatangan dan mengagihkan murid kepada beberapa kumpulan. Setiap kumpulan dibimbing oleh seorang guru atau fasilitator.

Pada hari ini murid-muid ditekankan mengenai niat dan bacaan dalam solat. Semua murid begitu bersungguh-sungguh menghafaz niat solat fardhu dan bacaan-bacaan dalam solat. Antara bacaan yang ditumpukan ialah bacaan doa iftitah dan duduk diantara dua sujud. Di akhir sessi, semua murid melakukan aktiviti amali solat secara berjamaah. Semoga semua murid dapat mengamalkan ibadah solat walau dalam apa keadaan sekalipun dengan sempurna dan diterima Allah hendaknya.

Mengambil kehadiran murid

Mengagihkan kumpulan


Amali solat kumpulan murid Tahun 2 lelaki

0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.