Ceramah Maulidur Rasul


Masih belum terlambat untuk kita mengadakan sambutan maulidur rasul. Sambut memperingati kelahiran baginda tidak semestinya diadakan hanya pada bulan Rabiul awal. Sepatutnya kita hendaklah sentiasa memperingati baginda yang telah banyak berjasa kepada kita. Sehubungan dengan itu Panitia Pendidikan Islam telah menganjurkan satu ceramah sempena maulidur rasul pada hari rabu 31 mac 2010 bermula jam 3.30 petang bertempat di dewan/kantin SKPHT. Seorang penceramah dari Kuala Kangsar telah dijemput untuk menyampaikan ceramah kepada murid-murid dan guru-guru sekolah ini. Penceramah yang dimaksudkan ialan Tn Hj Ismail Bin Ahmad iaitu Penyelaras Masjid daerah Kuala Kangsar.

PK 1 (En Mohd Salji) menyampaikan saguhati kepada penceramah (Tn Hj Ismail B Ahmad)

Pengerusi PIBG (En Khalid B Hj Tarmiji berbaju petak)turut serta mendengar ceramah

Tn Hj Ismail merupakan anak jati kampung Parit Haji Taib yang pernah berkhidmat di Brunei Darus Salam selama 23 tahun sebagai guru agama. Kini beliau telah kembali ke tanah air dan menetap di Kuala Kangsar. Sebagai anak jati kampung ini, beliau telah menggunakan penggunaan bahasa Banjar dalam ceramahnya. Situasi ini telah berjaya menarik minat murid untuk mendengar ceramah beliau dan menjadi satu kelainan kepada mereka. Beliau juga telah bermurah hati memberikan sedikit sumbangan kepada anak-anak yatim sekolah ini selepas selesai ceramah.Semoga sumbangan beliau sentiasa diberkati Allah.

Murid-murid lelaki...memberikan tumpuan kepada penceramah

Sebahagian dari murid perempuan


0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.