Rawatan Pergigian dan Kelab Nuri


Isnin 16 Jun 2009 ; Hari ini sekolah dikunjungi oleh dua buah agensi iaitu dari Jabatan Kesihatan Bagan Serai dan Bank Rakyat Bagan Serai. Pada jam 9.00 pagi para petugas dari Jabatan Kesihatan iaitu unit pergigian telah berkunjung ke sekolah ini untuk membuat pemeriksaan dan rawatan gigi kepada para pelajar.Biasanya mereka akan berkampung selama seminggu.

Kunjungan ini membuat murid-murid merasa gentar dan akan ada murid-murid yang ponteng sekolah keesokan harinya kerana takut dicabut gignya. Pada pagi ini beberapa orang murid tahun 6 telah diperiksa giginya dan diberikan rawatan dengan mencuci gigi dan ada diantara mereka yang dicabut giginya. Ini semua adalah untuk kebaikan muid-murid pada masa akan datang. Saya pun teringin untuk dicuci dan ditampal gigi yang berlubang ni. Tapi ....rasanya mereka hanya akan memberikan rawatan pada murid-murid sahaja.

Murid sedang menunggu giliran untuk rawatan pergigian.

Para pegawai pergigian sedang memberikan rawatan kepada murid.

Pada jam 9.45 pagi kelihatan maskot NURI dari Bank Rakyat turun dari kenderaan mereka. Kehadiran petugas dari Bank Rakyat Bagan Serai adalah untuk membuat promosi galakan menabung dengan Tabung Nuri. Sekolah ini merupakan salah sebuah sekolah yang menjadi anak angkat kepada Bank Rakyat Bagan Serai. Kehadiran mereka terutama maskot Nuri membuatkan murid-murid begitu gembra dan bersalaman serta bergambar dengan maskot Nuri tersebut. Yang paling gembira tentunya murid Pra Sekolah. Kehadiran mereka membuatkan murid-murid lupa pada ketakutan dan kesakitan mencabut gigi. Begitulah hebatnya Allah mengatur sesuatu kejadian itu.
Guru dan murid Pra Sekolah bergambar bersama Maskot Nuri

Maskot Nuri, tak henti-henti melambai.



0 ulasan:

Halal Food

Blog ini tiada hak cipta terpelihara. Semua bahan-bahan dalam blog ini adalah bebas untuk dimuat turun, disiarkan semula, disalin, dicetak, diedar, dihebah dan sebagainya. Walaubagaimanapun adalah diharapkan agar dapat diberikan kredit kepada sumber bahan yang diambil itu. Semoga kita semua dapat memanfaatkan segala bahan dari blog ini.